Gratis pdf met 10 praktische tips

 

Naam*

E-mail*

Ken je dit?

Je bent zwanger en je hebt een avondje voor jezelf gepland.

Je kijkt er al dagen naar uit, want de combinatie van zwanger zijn, werken en een druk sociaal leven vraagt soms meer van je dan je van tevoren had bedacht.

Je partner is vanavond naar de sportschool en jij hebt je voorgenomen eens lekker te genieten van je favoriete Netflix serie. Me time, kom maar op!

Je nestelt je lekker op de bank met een dekentje en een warme kop thee. Je voelt je rustig en relaxed.

Terwijl je lekker ligt en je serie aan het opzoeken bent denk je ineens aan een gesprek dat je met een vriendin hebt gevoerd over bevallen. Zij vertelde hoe lang het duurde, hoeveel pijn het deed en dat ze het een hels karwei vond.

Ineens is het gedaan met je ontspanning en voel je de adrenaline in je lichaam, je krijgt het warm en ademhaling gaat sneller en hoger. Je lichaam geeft een stress respons. Een gevoel van angst overspoelt je lichaam.

Shit, denk je hoe zal dat bij mij gaan? Kan ik die pijn wel aan? Zal ik niet helemaal in paniek raken zodat ze me straks helemaal plat moeten spuiten in het ziekenhuis?

Hoe komt die baby er eigenlijk uit? Past dat wel, of straks scheur ik helemaal van voor naar achter uit. Oh nee toch, dat zal toch niet.

Weet mijn partner eigenlijk wel wat hij moet doen?

En nu, wat doe je nu?

Er zijn in dit verhaaltje twee scenario’s voor het einde. Kies jij maar wat voor jou goed voelt!

1. Het gevoel wordt nog intenser door al deze gedachtes en je voelt je onrustig, he gatver! net nu je gewoon lekker een avondje voor jezelf had. Je besluit toch maar Netflix te gaan kijken, maar je merkt dat je het gevoel niet kwijtraakt. Het blijft aanwezig in je lichaam en je moet je best doen om met je aandacht bij de serie te kijken, je merkt dat je soms afdwaalt met je gedachten. Het is net of je wegdroomt alleen voelt deze droom niet fijn. Bovendien mis je nu de clue van je serie, crap!

óf

2. Je kreeg eerder die week van een andere vriendin de tip om via de website van Moeiteloos Bevallen een gratis pdf aan te vragen. Hierin staan tien tips hoe je om kunt gaan met gedachten die je angstig en onzeker maken. Bij het lezen van de tips, waar ook praktische oefeningen bij zitten, merk je dat je ademhaling alweer rustiger wordt en je meer ontspanning in je lichaam voelt. Dat nare, zeurende gevoel is weg zodat je je al snel weer rustig voelt en heerlijk relaxed verder kunt met je avond.

Naam*

E-mail*